فیلم و سریال

معرفی فیلم باربی Barbie 2023، سفری جادویی به دنیای رنگارنگ و دوستی

معرفی فیلم باربی Barbie 2023، سفری جادویی به دنیای رنگارنگ و دوستی

باربی: سفری جادویی به دنیای رنگارنگ و دوستی

باربی و کن در دنیای رنگارنگ و به نظر متقن باربی‌لند، از زندگی لذت می‌برند. با این حال، وقتی فرصتی برای رفتن به دنیای واقعی پیش روی آنها قرار می‌گیرد، به سرعت لذت‌ها و خطرات زندگی در میان انسان‌ها را کشف می‌کنند.

معرفی فیلم باربی Barbie 2023، سفری جادویی به دنیای رنگارنگ و دوستی

کارگردان: Greta Gerwig

نویسنده: Greta Gerwig m Noah Baumbach

بازیگران: Margot Robbie , Ryan Gosling , Issa Rae

ژانر: ماجراجویانه، کمدی، فانتزی

خلاصه داستان:

باربی عروسک به خوشی در جامعه مادریشان باربی‌لند زندگی می‌کند و از نقش خود در دنیای مختلف باربی‌های سال‌های گذشته خوشحال است. این باربی‌ها به دخترانی که با آنها بازی می‌کنند، نشان می‌دهند که می‌توانند هر چیز و هر کسی باشند. از سوی دیگر، کِن نیز در باربی‌لند زندگی می‌کند اما مگر اینکه به ارتباط با باربی باشد، دیده نمی‌شود. او یک گام بالاتر از هر عروسک دیگری در باربی‌لند قرار دارد، مثل آلن.

یک روز، باربی استریوتایپیک احساساتی را تجربه می‌کند که تاکنون با آن مواجه نشده بود، که به نظر می‌رسد دنیای او را به نظر غیرممکن می‌کند. باربی عجیب و غریب تصمیم می‌گیرد که در دنیای واقعی، چیزی اتفاق افتاده که بازیگر با او ناراضی است، که منجر به می‌شود باربی استریوتایپیک به ناخواسته به دنیای واقعی برود تا مشکل با آن شخص را اصلاح کند، اولین کارش پیدا کردن این شخص است. با وجود ناخوشایندی باربی، کِن اصلی، کِن ساحلی، همراه با او به دنیای واقعی می‌آید چرا که نیاز به زنده ماندن در حضور او دارد.

علاوه بر ماموریتشان برای پیدا کردن این شخص، باربی و کِن دنیای واقعی را به عنوان چیزی ناشناخته در باربی‌لند پیدا خواهند کرد، به ویژه اینکه جامعه آن به مراتب تحت سلطه مردان است. در حالی که باربی هنوز باید کشف کند چه اتفاقی باعث شده که به دنیای واقعی بیاید، کِن در حال یافتن یک کنترل جدید است که می‌خواهد آن را به باربی‌لند بازگرداند. اگر موفق شود، نقش باربی در دنیای واقعی ممکن است به طور دائمی تغییر کند. به همراه همه چیز، مدیران در ماتل، عمدتاً مردان سفیدپوست، متوجه می‌شوند که یک عروسک باربی و کِن “واقعی” به دنیای واقعی نفوذ کرده‌اند، ماموریت آنها برای گرفتن این جفت، اما به ویژه باربی، و بازگرداندن آنها/او به جایگاه اصلی‌شان، به عبارت دیگر در جعبه‌ی مهر شده‌ی تولیدکننده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *